dilluns, 19 de desembre del 2011

Melianta-Martis-Fontcuberta




La meva feina de dissabte i que no solo perdre’m mai, és la d’anar a mercat a fer la compra de la fruita i la verdura, i perdre’m entre els colors i les olors de la temporada.
Aquest dissabte ha sigut diferent, en Marià m’ha temptat a anar al pla de martirs a fer una caminada..... M’ho he hagut de pensar, llevar-me d’hora no em feia molta gràcia i menys perdre’m la meva feina de dissabte...
Però al final un cop fet el recorregut m’adono que ha valgut la pena, feia un dia frescot, però el sol s’adivinava entre els núvols.
Hem deixat el cotxe a Melianta i ens hem dirigit cap a la patja d’Espolla, us preguntareu una platja???? Jajajaj, bé platja platja no és, és un petit estany on hi viu una espècie molt poc corrent: els Triops Cancriformis. .
Hem pogut veure un bernat pescaire, però no ens ha donat temps fer la foto... Tot travessant camps de conreu vora el rec hem arribat al pla de Martis i hem gaudit del salt d’espolla, que amb les darreres pluges ens ha deixat un bon espectacle d’aigua.


Després de les fotos de rigor, hem continuat el camí, travessat algun bosc ,algun nucli habitat i ens hem dirigit cap a Fontcoberta i d’allà cap a localitzar l’alzina de l’Omeda, catalogada com a arbre monumental per la Direcció general de Patrimoni Natural i del Medi Físic.






Hem fet via cap a Fontcoberta i tot seguit cap a veure l’ermita de Santa Maria de la Font i després ja cap el cotxe. Tres horetes de caminar pel pla de l’estany, camí fàcil per poder gaudir del panorama, per una banda Rocacorba, per l’altre la Mare de Deu del món i al fons el Pirineu amb les primeres neus....

Escrit per Bet

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Benvinguts a Pollistrol Bikers.
Pots deixar el teu comentari o demanda i si podem/volem et contestarem.
Gracies per comentar i si no estas inscrit no oblidis de deixar el nom , enllaç o email.