divendres, 17 de gener del 2014

FIGUERES LLANÇA

Un any més per endavant per afronta nous reptes; 3 membres de pollistrols, Josep , Joan Carles i jo (marià). vàrem començar aquest any nou fen una sortida desde Figueres.

A les 8.15 concentració a una cafeteria per agafar força amb un cafè, tallat, napolità, ensaïmada, etc, etc; i fer la xerrada. A la sortida temps ennuvolat però amb temperatura agradable per ser el segon diumenge de l’any, agafem el camí de St Jaume fins a Vilabertran per empalmar amb el camí de la Muga i desviant-se per agafa el tram de Pirinexus que ens porta tot planejant a Peralada. Allà vàrem veure les cigonyes que s’han establert tot l’any als jardins del Castell.

Passant per el camí de darrera el Golf, arribem a la crta C252 per al cap de 1.5 Qm agafar el camí que ens porta al Mas Hortús i seguidament a St Romà de Delfià i el poble de Delfià. Travessant la crta i en direcció el bosc de la Garriga amb les primeres pujades ens plantem a Vilamaniscle, on ens vàrem treure una mica de roba per afrontar les pujades per fins arribar al Puig Esquer.

Un cop passat el desviament de Llança comencem les pujades fins el agafar el desvio de pujar al Puig, i la temptativa de abandonar i agafar el camí que passa per sota que et porta al Mas Patiràs. Però sempre hi ha que volen aconseguir la fita proposada quan es fa el cafè i la xerrada.

Ens enfilem per les rampes fortes posant el peu a terra varis cops i recuperant les pulsacions fins arribar a dalt. No vam poder gaudir de la vista ja que la boira no deixava veure l’horitzó i ràpidament ens vàrem abrigar per començar el descens cap el coll de Sant Antoni. La baixada còmoda sense preses per la pista principal, deixant els desviaments de l’ermita de Sant Miquel de Colera i Molinàs. A 4 Qm arribem al coll de St Antoni i a la crta N260 que ens porta a Garbet i fen l’últim esforç a Llança amb un plugim molt fluix. Desprès de 39 qm i 725 de desnivell, calia un bon esmorzar, on en van recomanar un lloc per menjar pota i tripa i ronyons al jerez, tot i que la propera menjarem Cua de bou.