dimarts, 8 de març del 2011

Requesens- Puig Neulos

El diumenge 20 febrer en J.Carles en Josep i jo (Marià) decidim fer una sortida, calia anar a un lloc que les temperatures fossin baixes i si pogués ser trepitjar neu, dons hi havia que volia estrenar material de roba i calçat.. El lloc escollit al Puig Neulos.

Vam quedar a Requesens a 2/4 de 9, els que no tenen 4X4 van fer un petit esforç i deixa el cotxe al Coll de Medas, o al dipòsit d’aigua per pujar pedalejant fins a la cantina. La sortida no va ser puntual, dons sempre hi ha que no calcula bé les seves possibilitats amb les distancies.Finalment vam començar a les 8.50 h. amb una temperatura de 7º, sortim en direcció a Cantallops, uns 300 metres de baixada per agafar un camí a ma esquerra, que hi ha una barrera, i començar les primeres pujades feixugues de fer, per les pedres soltes. Més endavant les pendents son més suaus i es pot gaudir d’aquells boscos de castellers, alzines, roures i faigs.
Al cap de 5 quilometres de pujada comencem a troba neu i molta dificultat al pedalejar fins arribar al cim del coll del pou.

Començava a bufar una mica el vent i la temperatura havia baixat a 5º , aquí al coll no hi havia tanta neu i es podia avançar més rapit.
Ens arribem a visitar el Pou de gras, i ràpidament continuem els darrers 2 quilometres d’ascens, amb tramuntana lateral i 2º de temperatura, fins arribar al cim del Puig Neulos (1256 m) per gaudir de les vistes del Roselló i de l’Empordà i fer alguna foto.
Per tornar no teníem temps ni ganes de fer la volta per St Martí de l’Albera i l’avió, i decidim tornar per el mateix lloc, per provar la sensació de trepitjar neu en baixada, i arribar a la cantina aviat per fer la xerrada.
Una passejada de 18 quilometres, per prova material, i fer fotos d’aquest Paratge Natural d’interes Nacional de l’Albera.

M.Llop

1. Graaaaan el nostre bloger Maria, que ho explica tot filparranda, amb gracia i punyalades

2. Quina enveja sana el no poder sortir quan ho fan els teus companys, i més si no has fet mai aquesta ruta.
    Ho deixarem per la propera.
    Marià has pensat a escriure un llibre? mira que tinc un amic que treballava a una fabrica de cartrons i amb 43 tacos ja ha publicat 2 llibres... com he dit treballava.
    bona crònica.

Benvinguts a Pollistrol Bikers.
Pots deixar el teu comentari o demanda i si podem/volem et contestarem.
Gracies per comentar i si no estas inscrit no oblidis de deixar el nom , enllaç o email.